Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

„Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”

„Program  asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”

 

 

Gmina Miasto Ełk  realizuje od 2012 roku realizuje „Program  asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”, dofinansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej 

 

Program Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej  umożliwia  zapewnienie wsparcia  rodzinom przeżywającym trudności opiekuńczo-wychowawcze, poprzez pracę asystentów rodziny.

 

Zakres działań asystenta rodziny:

  • pracuje z rodziną w oparciu o wspólnie opracowany plan pracy,
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

Ø     udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

Ø     udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

Ø     udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

Ø     wspieranie aktywności społecznej rodzin;

Ø     udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

Ø     motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

Ø     podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

Ø     prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

Ø     współpraca z  innymi jednostkami, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny, a także zespołem interdyscyplinarnym.

 

Od 2015 roku jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, z nie więcej niż 15 rodzinami.

 

 

Od lipca 2013 r. zadania w zakresie wspierania rodziny poprzez pracę asystentów realizuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku. Wcześniej (od 2012 r.) zadanie to realizował Wydział Polityki Społecznej Urzędu Miasta w Ełku.

 

W 2014 r. zatrudniono 6 asystentów

W roku 2014 łącznie wsparciem asystentów rodziny objęto 77 rodziny, w tym 186 dzieci.

 

Obsługa osób niesłyszących - tłumacz Tłumacz migowy

DANE KONTAKTOWE:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 

ul. Piłsudskiego 8 

19-300 Ełk

Tel. 87 732 67 18 - sekretariat

Tel.  87 732 64 49 - biuro podawcze

Fax. 87 732 64 49

e-mail: sekretariat@mops.elk.pl

Identyfikator ePUAP: mops-elk

Godziny otwarcia:

8:00 - 16:00  poniedziałek

7:00 - 15:00  wtorek - piątek

Administratorem strony http://www.mopselk.naszops.pl  jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku z siedzibą: ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8, 19 – 300 Ełk, tel. 87 732 67 18, adres e-mail sekretariat@mops.elk.pl

Pełną informację dotyczącą RODO uzyskacie Państwo na stronie  https://mops.bip.elk.pl

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.