Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2016

Program  asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2016”

Celem programu jest wsparcie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych.

Program jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
W 2016 roku wartość uzyskanej dotacji przez Gminę Miasto Ełk wynosi 105 818 zł.
Otrzymane dofinansowanie pozwoli na zatrudnienie 6 asystentów.

Asystenci rodziny prowadzą dla rodziców poradnictwo i trening w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego i załatwiania spraw urzędowych oraz doradztwo zawodowe. Towarzyszą członkom rodziny w urzędach, ośrodkach zdrowia i innych instytucjach, modelując i trenując umiejętności społeczne służące realizacji różnych spraw. Zachęcają do udziału w projektach, informują o zajęciach kulturalno-oświatowych, rekreacyjnych, sportowych. Motywują do udziału w grupach samopomocowych. Udzielają informacji oraz poszerzają świadomość w zakresie przysługujących praw. Prowadzą pedagogizację rodziców, dotyczącą prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi, m.in. przekazują informację na temat prawidłowych postaw rodzicielskich, sposobów komunikowania się, metod wychowawczych, uświadamiają rodziców odnośnie ich roli w stosunku do dzieci, pokazują korzyści z tworzenia pozytywnych wzorców. Dostarczają informacji dotyczących sposobów i miejsc spędzania czasu wolnego z dziećmi. Modelują zachowania rodziców względem dzieci. W czasie kontaktów z rodziną pokazują, jak spokojnie rozmawiać z dziećmi, jak wydawać polecenia i je egzekwować, jak pomagać dzieciom w odrabianiu lekcji. Motywują rodziców do dbałości o edukację i rozwój dziecka, do aktywnego uczestnictwa w życiu szkolnym dziecka, do kontrolowania osiągnięć szkolnych dzieci, pokazywania korzyści z uczęszczania do szkoły. Towarzyszą w kontaktach z pracownikami szkoły. W razie niepokojących objawów w zachowaniu dziecka motywują rodziców do zdiagnozowania poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub innych poradniach specjalistycznych.

Program jest kontynuacją działań realizowanych w zakresie wspierania rodziny od lipca 2013 r. przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku, wcześniej (od 2012 r.) zadanie to realizował Wydział Polityki Społecznej Urzędu Miasta w Ełku.

 

Obsługa osób niesłyszących - tłumacz Tłumacz migowy

DANE KONTAKTOWE:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 

ul. Piłsudskiego 8 

19-300 Ełk

Tel. 87 732 67 18 - sekretariat

Tel.  87 732 64 49 - biuro podawcze

Fax. 87 732 64 49

e-mail: sekretariat@mops.elk.pl

Identyfikator ePUAP: mops-elk

Godziny otwarcia:

8:00 - 16:00  poniedziałek

7:00 - 15:00  wtorek - piątek

Administratorem strony http://www.mopselk.naszops.pl  jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku z siedzibą: ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8, 19 – 300 Ełk, tel. 87 732 67 18, adres e-mail sekretariat@mops.elk.pl

Pełną informację dotyczącą RODO uzyskacie Państwo na stronie  https://mops.bip.elk.pl

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.